Nye todelte opgaver

Opgaverne i fri skriftlig fremstilling til FP9 og FP10 ændres!

Lene Laursen, ministeriets læringskonsulent i tysk, annoncerede denne ændring på sin konference på Skolekom:

Kære tysklærere
Vær opmærksomme på, at den fri skriftlige opgave i 9. klasse samt den ene af opgaverne i 10. klasse fremover vil være delt i to, således at eleverne ud fra et oplæg, som vil minde om dem, vi har set de sidste par år, både skal besvare en opgave A (på 100-150 ord i 9. klasse, og på 150-200 ord i 10. klasse), og en opgave B af samme længde. Alt i alt kommer eleverne altså til at skrive den samme mængde som hidtil, men nu kan opgaverne fx være i to forskellige genrer eller til to forskellige modtagere.


Til træning i den daglige undervisning har Sprogforlaget udgivet en cd med en række opgaver i det nye format.

Der er 10 forskellige opgaver til 9. klasse og 10 opgaver til 10. klasse på cd’en.

Opgaverne til 9. og 10. klasse er i øvrigt ens (bortset fra, at reglerne vedr. antallet af ord i besvarelsen selvfølgelig er forskellige).

Bestil opgaverne her – nu med rabat!